לוגו
תמונה של אישה
אתר המומחים של ישראל
button
button
button
button
button
button
button
button
דוא"ל:
סיסמה:
זכור אותי
הירשם לאתר כ מומחה-עסק / חבר-גולש
עברנו לאסקימו מומחים בוידאו-צ'ט - אתם מוזמנים להצטרף אלינו askimo.co.il

%>
בריאות ורפואה
בריאות האישה
בריאות הגבר
בריאות הילד
בריאות הנפש
בריאות וכירורגיה
בריאות ורפואה - כללי
בריאות עור ואסתטיקה
דת ויהדות
הבית והגינה
הנדסה ותכנון
חוק ומשפט
חינוך והוראה
כלכלה ועסקים
מדעי החברה
מדעי הטבע והסביבה
מדעי הרוח
מודעות ורוחניות
מחשבים ואינטרנט
מידענות ויעוץ
ממשל ובטחון
משפחה והורות
סטודנטים ואקדמייה
פנאי ותרבות
פסיכולוגיה ותרפיה
רכב ותחבורה
רפואה ובריאות
רפואה משלימה
שיווק ופיתוח עסקי
שפות ועריכה
תיכון ובגרויות
בבילון

רוצה להתייעץ עם מומחים בוידאו? לחץ כאן

שאלות ותשובות - מכונאות רכב
 

מומחי KOL בתחום רכב ותחבורה >> מכונאות רכב :
מר אריאל גז, מר אשר לוי, מר אורי בן דוד, מר יובל זקס, מר דני לוי, מר רפי שמעון, מר חיים שריקי

פנה לעסק / מומחה במכונאות רכב

רכב ותחבורה >> מכונאות רכב

גיר אוטומט בטויוטה הילקס

שלום,

השבוע רכשתי טויוטה היילוקס 2001 PRE RUNNER .
ומזלי הרע לא איחר לבוא , אחרי 4 ימים האוטו נגרר למוסך.

מרגע הקניה נסעתי כ-400ק"מ וללא בעיות בכלל, אתמול נסעתי עם האוטו לקריית שמונה וכשהחנתי את הרכב הרחתי ריח של שמן, וראיתי נקודות שמן שכנראה הותזו על הטמבון האחורי ,במבט כללי מתחת לרכב נראה שהייתה נזילה אבל לא מצאנו מהיכן.
המשכתי לנסוע ובחזרה הגיר התחיל להחליק ,מדי פעם ,עד שכעבור 10 דקות כבר אי אפשר היה לנסוע כי הגיר כל הזמן נכנס כאילו להילוך סרק.

בדקתי את מדיד השמן גיר (כשהרכב מונע וחם) והמדיד הראה שיש הרבה מעל ה-FULL.

השמן במדיד וגם השמן שהותז אינו שחור אלה סוג של אדום שקוף.

לאחר חניה של שעה (המתנה לגרר) ניסיתי שוב לנסוע ועכשיו הכל היה בסדר , האם יש קשר לחום או משהו כזה.

ממתין לתשובה מהמוסכניק שלי ומקווה שגם אתה תוכל לעזור לי.

דרך אגב ,הרכב נקנה ללא בדיקה (בדיאבד אולי ,טעות)


שבת שלום

[31324]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

פיאט פונטו

שלום רב,
האם נכונה השמועה שבפיאט פונטו שנת 2007-2008 יש בעיות בגיר אוטומט ?
ואם כן מה בדיוק הבעיות?
תודה רבה

[31271]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

תקלה במע

היי
יש לי אודי שנת 95 מנוע 2600v
לפני כמה ימים בבדיקה שגרתית שעשיתי ברכב שמתי לב שמיכל העיבוי של הרכב מבעבע חום מנוע עומד על90 מעלות שזה מה שצריך להיות והמאוררים נכנסים לעבודה בזמן אולם כשאני נוגע בצינור העליון של הרדיאטור הוא חם והצינור התחתון קר ורק שהמאוררים נכנסים לעבודה מתחמם קצת עדיין לא חום שצריך להיות.
מה יכולה להיות הבעיה וכיצד אפשר לטפל בה.
לציין שהוחלף פקק למיכל עיבוי לחדש.

הטרמוסטט לא תקין זרמת הנוזל קירור לא תקינה או סתומה. יש לנקות רדיאטור ולאחליף טרמוסטט

תשובה זו ניתנה על ידי גולש KOL אליקו בוצוק

[31050]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

שלום רב, שאלה לגבי

שלום רב, שאלה לגבי ראש מנוע. קניתי רכב יד ראשונה שנת 2001 66000 ק"מ מפרטי, לאחר בדיקה במכון לבדיקה, הרכב יצא פיקס, ציונים גבוהים עם ליקויים כללים כגון: לבדוק רצועת תזמון, וצריכת שמן מובילי שסתומים, כיוון פרונט, בלם יד, ותומך תיבת הילוכים (אוט') - על פניו דו"ח נקי למדיי.
ניגשתי למוסך עם המוכר לברר הסטוריית טיפולים ושמעתי ממנהל המוסך שעלעל במסמכי מחשבו כי הרכב טופל לא היו בעיות מיוחדות, טיפולים רגילים ובזמן.
לשאלותיי האם המנוע הגיר והמרכב תקינים ענה תשובה חיובית, וקבענו שאכנס לטיפול טיימינג בהמשך היות והרכב לא עבר עדיין וזה או ב 90000 ק"מ או 6 שנים.
שילמתי מחיר מחירון משוקלל היות והייתי מרוצה מכל הבחינות שהוצגו בפניי (דו"ח בדיקה אמינה,מוסך מורשה).

לאחר חודש מהרכישה הגעתי לטיפול וביקשתי שידפיסו לי את הסטוריית הרכב, ומה אני מגלה - שב 50000 ק"מ הרכב עבר שיפוץ ראש מנוע (קרי לפני שנתיים וחצי ב 2007).
מעבר לפגיעה - ההונאה והתחושה הקשה, רציתי לדעת כיצד למזער נזקים, והאם בבדיקת הרכב במכון לא היו אמורים לעלות על זה או להציג בפניי שזה המצב? בבדיקות רכבי םקודמות שעשיתי אמרו לי כל פיפס כמו הוחלף מכסה מנוע, או תושבת מכסה דלק, ייתכן שלא ראו פתחו לי מנוע? יש לי אחריות על הבדיקה לחצי שנה (עבר רק חודש) תוכל לייעץ מה לעשות? הרי אם הבדיקה היתה מרמזת או מצביעה על בעיה הייתי משלם הרבה פחות או נמלט כל עוד נפשי בי מהקנייה.
בתודה, אורן.

שלום לך
נתחיל מהסוף.
פתיחת ראש מנוע היא דבר שיגרתי ולא מזיק (בתנאי שסוגרים אותו ע"פ הוראות יצרן). למשל לצורך כיוון שסתומים יש לפתוח ראש מנוע.
שיפוץ ראש מנוע* משמעו יישור השטח שבא במגע עם המנוע לצורך אטימה טובה, כמובן בעזרת אטם ראש מנוע. גם דבר זה לא בעייתי ואינו גורם לירידת ערך הרכב.
שיפוץ ראש מנוע מגיע בדרך כלל לאחר שהמנוע מתחמם לדרגה גבוהה יחסית (אולי בגלל מחסור בנוזל קירור) ואטם ראש המנוע נפרץ או שראש המנוע מתעוות מעט ונוזל הקירור שאמור לעבור בהיקף המנוע עובר לתוך המנוע או שלחץ מהמנוע "בורח" החוצה מהמנוע.
בדיקת מכון הבדיקה יכולה "לגלות" את הפתיחה ויכולה גם לא לעלות על הפתיחה. בכל מקרה, פתיחת ראש מנוע אינה תקלה, כך שמכון הבדיקה אינו חייב לדווח על כך.
במידה והמוסך המטפל הסתיר ממך את המידע בעניין שיפוץ ראש המנוע (ואני מדגיש – הסתיר) יש לך עילה לתבוע אותו בגין הסתרת המידע אך ספק אם תזכה.

*ראש מנוע הוא החלק שמכסה את המנוע ממעל ומכיל בדרך כלל את השסתומים. במכלול ראש המנוע עוברים גם מי קירור המנוע.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר אורי בן דוד

[30551]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

שלום רב ברצוני לדעת

שלום רב ברצוני לדעת ולהבין מה תפקידו של הנדנד במנוע ומה ההשפעה על המנוע במקרה של נדנדים לא תקינים . ברכבי נתגלתה תקלה של נדנדים שנשברו ואינם תקינים , השאלה אם החלפתם בלבד הוא פיתרון נכון או יש צורך לבצע פעולה נוספת , שנית האם הדבר מצביע על בעייה נוספת או אחרת במנוע ?????ואולי נכון יותר להחליף ואו לבדוק דברים נוספים ????

על מנת לענות על השאלה צריך לדעת באיזה רכב מדובר ומאיזו שנת ייצור. מאחר וחסרים שני נתונים אלו תהיה התשובה – תשובה כללית.
תפקיד הנדנד הוא לקשר בין גל הארכובה לבין השסתום.
גל הארכובה נמצא בתחתית המנוע ומקבל את התנועה מהבוכנות (דרך הטלטלים). על גל הארכובה "יושבים" מוטות דחיפה שבקצותיהם, למעלה, נמצאים הנדנדים (הנדנדים כשמם כן הם – חלק המחובר באמצעו על ציר ויוצר מעין נדנדה). גל הארכובה מסתובב "אקצנטרי" (לא ממורכז) ובכל פעם שמגיע החלק הבולט למוט הדחיפה, עולה המוט ודוחף את צידו האחד של הנדנד שלוחץ בצידו השני על הסשתום. בדרך זו מתאפשר לגזים או לחילופין – לתערובת דלק/אוויר, לצאת, או להיכנס למנוע.
באופן תיאורטי ישנם שני שסתומים (במנועים הישנים) לכל בוכנה – האחד ליניקת התערובת והשני לפליטת גזי הבוכנה (במנועים חדישים ישנם כמה נדנדים לכל בוכנה).
נדנד לא תקין או נדנד שבור פוגם בתזמון המנוע. הוא גורם לשסתום להיפתח או להסגר טרם זמנו, או באיחור, דבר שגורם לעבודה לא חלקה של המנוע, אי ניצול מלא של הדלק ועלול לגרום לאיחור בפיצוץ (בק-פייר) ולנזק כבד למנוע.
יש להחליף את הנדנדים ולאתר את סיבת שבירתם.
נדנד יכול להנזק בגלל עייפות החומר או בגלל סגירה לא נכונה של ראש המנוע בעבר.
בהצלחה.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר אורי בן דוד

[30054]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

זוהי השאלה שנשאלה +

זוהי השאלה שנשאלה + התשובה
שאלה


שלום. יש לי רכב מסוג
פיאט פונטו אקטיב 60 שנת 2004
גיר אוטומט
ק"מ 88 אלף.
אחרי הודעת שגיאה של gearboxfail
אמרו במוסך שהמשאבה של הגיר לא עובדת וצריך להחליף.
עלות כ 6500 ש"ח.
קראתי קצת באינטרנט והתברר שישנם אנשים נוספים שקרתה להם
תקלה דומה ברכב זה.
האם זה הגיוני שרכב אחרי 4 שנים ו 90 אלף ק"מ.
תהייה תקלה כזאת?
האם אפשר להגיש תביעה נגד היבואן?


תשובה

אחרי 4 שנים ו90,000 ק"מ אינך יכול להגיש תביעה ליבואן על תקלה. ככלל היבואן מתחייב (בטופס ההזמנה שלך, עם קניית הרכב) לתקן ברכב את התקלות במשך תקופת האחריות, בכפוף לסיגים (מנורות צמיגים וכדומה). תקופה של 4 שנים היא בהחלט תקופה בה האחריות פגה. לגבי המחיר אותו דרש המוסך - ישנם כמה מכונים שעיסוקם הוא במערכות גיר וזו גם התמחותם. אני מציע לך לבדוק אצלם (דפי זהב - גירים אוטומטיים) מה עלות התיקון. יכול להיות שתמצא שהמוסך שפנית אליו מסיר את הגיר ושולח אותו למכון לגירים אוטומיים וגובה בדרך גם דמי תיווך. בהצלחה.


התשובה ניתנה ע"י מומחה KOL מר אורי בן דוד

אני רוצה להפנות אותך לקישור הבא:
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=197191
האם אין סיבה לתבוע בעילה של כשל בייצור?

יש להפריד בין היבואן ליצרן.
את היבואן אינך יכול לתבוע בעילה של כשל ביצור. תביעה שכזו יש להפנות ליצרן. היבואן הינו נציגו של היצרן למשך תקופת האחריות. לאחר תקופת האחריות, חובת היבואן מסתכמת ביבוא סדיר של חלפים ובקריאות שירות, אם יש כאלו.
במקרה זה, תיבת ההילוכים האוטומטית עבדה כהלכה משך 4 שנים - כך לדבריך. אחרי תקופה ארוכה יחסית שכזו אין עילת תביעה כנגד היצרן. אחת הטענות שאתה עשוי לשמוע היא: תיפעול, טיפול ואחזקה שאינו הולם מערכת עדינה ומסובכת כז.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר אורי בן דוד

[29736]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

שלום. יש לי רכב

שלום. יש לי רכב מסוג
פיאט פונטו אקטיב 60 שנת 2004
גיר אוטומט
ק"מ 88 אלף.
אחרי הודעת שגיאה של gearboxfail
אמרו במוסך שהמשאבה של הגיר לא עובדת וצריך להחליף.
עלות כ 6500 ש"ח.
קראתי קצת באינטרנט והתברר שישנם אנשים נוספים שקרתה להם
תקלה דומה ברכב זה.
האם זה הגיוני שרכב אחרי 4 שנים ו 90 אלף ק"מ.
תהייה תקלה כזאת?
האם אפשר להגיש תביעה נגד היבואן?

אחרי 4 שנים ו90,000 ק"מ אינך יכול להגיש תביעה ליבואן על תקלה. ככלל היבואן מתחייב (בטופס ההזמנה שלך, עם קניית הרכב) לתקן ברכב את התקלות במשך תקופת האחריות, בכפוף לסיגים (מנורות צמיגים וכדומה). תקופה של 4 שנים היא בהחלט תקופה בה האחריות פגה. לגבי המחיר אותו דרש המוסך - ישנם כמה מכונים שעיסוקם הוא במערכות גיר וזו גם התמחותם. אני מציע לך לבדוק אצלם (דפי זהב - גירים אוטומטיים) מה עלות התיקון. יכול להיות שתמצא שהמוסך שפנית אליו מסיר את הגיר ושולח אותו למכון לגירים אוטומיים וגובה בדרך גם דמי תיווך. בהצלחה.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר אורי בן דוד

[29636]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

שלום רב,
לפני שבועיים רכשתי

שלום רב,
לפני שבועיים רכשתי רכב סוזוקי בלנו מודל 98 אוטומט , כבר בתחילה גיליתי בעיה שהיא-בזמן נסיעה האוטו "כאילו " נחנק ולא יכול לנסוע כלומר אין תאוצה עד למצב של עצירה כאשר המנוע עדיין מונע וכאשר אני לוחצת על דוושת הגז אין תגובה כלומר לא מגיע כוח . הפעולה שאני מבצעת היא כיבוי הרכב והתנעה מחדש והאוטו נוסע אך ממש בקושי אין לו תגובה . החליפו לי פילטר של משאבת הדלק בטענה שזו הבעיה והיום אחרי שבועיים מיום ההחלפה הבעיה חזרה על עצמה ויותר חמורה כי יש מצבים שהאוטו מאט והמנוע נכבה
מה לדעתך הבעיה ברכב ?
האם יש קשר לרצועת טיימיג
ממתינה לתשובה בדחיפות
תודה פרחית

שלום,
ראשית אין כל קשר לרצועת הטיימינג במקרה זה.
לפני הכל יש לבדוק מתי בוצע טיפול יזום לרכב
(כלומר טיפול 10,000)

בעיית "חנק מנוע" יכולה להיגרם מכמה וכמה סיבות להלן:

1. מסנן אוויר פגום ו/או סתום.
2. תערובת דלק לא מתאימה (יתכן מים ו/או כל נוזל אחר בדלק)
3. מצתים בלויים.
4. משאבת דלק לא תקינה (עייפה)
5. מכסה דלק במיכל אינו תקין (כתוצאה מתת לחץ)
6. סתימה במערכת הפליטה.

כל אלו הן רק חלק מהתקלות אשר יכולות להיות...,
ההצעה שלי היא להיכנס למוסך שירות מוסמך אשר יבצע טיפול יזום
בהחלפת מסננים, שמנים ומצתים ברכב.
אם הבעיה לא נפתרת נמשיך עם הדברים הקלים והם:
בדיקת משאבת דלק באופן ידני, במידה והמשאבה עובדת כשורה
נפתח את מכסה מיכל דלק (בתקווה שיש רק 1/4 מיכל ע"מ שהדלק
לא ישפך החוצה בסיבוב) ונעשה ניסוי דרך...
לידיעתך, במכסה(פקק) מיכל דלק ישנו חריר קטן אשר תפקידו
לפרוק לחץ ו/או תת לחץ..
במידה ולא נפתרה הבעיה, נעשה שטיפה של מערכת הדלק לרבות ניקוי
מיכל דלק ומילוי דלק מתאים.
הדבר האחרון הוא בדיקת סתימה במערכת הפליטה ע"י אגזוזן, במהלך הבדיקה יש צורך לפרק את דוד העמם ממקומו ובדיקתו
קרו מקרים ש"מישהו החדיר לצינור הפליטה מאחור חפץ ו/או
חומר אטימה ובמקרה הזה כמעט ולא מנחשים מה קורה עם המנוע ומדוע אינו סוחב ואז... המכונאי יכול להחליף גם מנוע שלם
והבעיה לא תיפתר.
אני תקווה שהבעיה תיפתר במהרה ולא ניצטרך להיכנס להוצאות מיותרות..
אני ממליץ לך להתחיל עם הדברים הבסיסיים שכתבתי כלומר טיפול שמימלא את חייבת לבצע ברכב ומשם לדברים הקלים.
במידה והבעיה לא תיפתר אשמח לעמוד לרשותך בכל עת.

בהצלחה,
חיים שריקי - שמאי רכב וציוד






התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר חיים שריקי

[25054]     שלח לחבר:     הדפס:     לתגובות הגולשים: 1

מעוניין לקנות רכב פיג'ו

מעוניין לקנות רכב פיג'ו 307
שנת 2002
יד 2
ק"מ 58000
יש בעיה הוחלף אטם ראש מנוע האם זה מהווה בעייה
שנגעו בראש מנוע?

אין שום בעיה בטיפול בראש מנוע. ראש המנוע הוא החלק הסוגר ממעל על מערכת השסתומים והנדנדים. בסך הכל העבודה עליו פשוטה אם כי חייבת להיות מדוייקת.לסיכום - אין בעיה לאחר טיפול בראש מנוע.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר אורי בן דוד

[23977]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

לפני כשנה רכשתי רכב

לפני כשנה רכשתי רכב חדש יונדאי אלנטרה מהחברה.היום פניתי למוסך מורשה של החברה לביצוע טיפול ונמסר לי ע"י אחראי המוסך כי נמצא כשל בגיר האוטומטי ויש צורך להחליף את הגיר. ההחלפה אמורה להתבצע במוסך, במסגרת האחריות, בשבוע הבא.בתשובה לשאלתי האם ההחלפה תהיה בגיר חדש, נאמר לי כי הגיר נשלח למוסך ע"י החברה ולא בשליטתם האם הגיר חדש או משופץ/ מחודש.שאלתי: האם בהחלפת גיר במסגרת האחריות איני זכאי לגיר חדש בלבד ולא משופץ/ מחודש?
אודה על קבלת תשובתכם.

כל זמן שהרכב בתקופת האחריות עליך לקבל גיר חדש או שיתקנו את הליקוי והאחרית תימשך עד גמר האחריות

תשובה זו ניתנה על ידי גולש KOL ראובן דמרמרי

[22870]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

[1] [2] [3] [4] [5] >>
***
אינדקס מומחים רואה חשבון בוידיאו צ'אט מאמן אישי און ליין מומחים לאסטרולוגיה מומחה לנומורולגיה
קוראת הקלפים און ליין רופאים מומחים בוידיאו צ'אט אורטופד מומחה און ליין נוירולוג בוידיאו צ'אט יעוץ עורך דין ברשת
אתרים משלימים - תקשור נומרולוגיה קלפים - קישורים שימושיים - ספרים ברשת - שותפים - נמורולוגיה - תיכון ובגרויות - תקשור - מומחים - משה שרון | לימודי קבלה